Kiedy

Gdzie

Gmina + wycieczki
Boguszów-Gorce, Boguszów-Gorce

Tegoroczną akcję wakacyjną rozpoczęliśmy turniejem piłki nożnej w czwartek 01 sierpnia. Pierwszy piątek naszych wakacji upłynął nam na basenie Aqua-Zdrój w Wałbrzychu. W tym sezonie w każdy poniedziałek szkoliliśmy się do egzaminu na kartę rowerową, więc 05 sierpnia pokonywaliśmy tor przeszkód pod czujnym okiem Łukasza „Luśka” Szymczuka. Po zajęciach praktycznych odwiedziła nas Pani Kamila z Wałbrzyskiej stacji SANEPiD-u. Dowiedzieliśmy się od Niej, jak bezpiecznie spędzić wakacje na świeżym powietrzu oraz na czym polega zdrowe odżywianie. Szóstego sierpnia we wtorek bawiliśmy się bajkowo podczas gry terenowej na Górze Parkowej. W środę siódmego sierpnia wędrowaliśmy lokalnie. W wałbrzyskim Parku Sobieskiego odwiedziliśmy Harcówkę. Spod schroniska powędrowaliśmy przez ukryte w okolicach Nowego Miasta Mauzoleum oraz Niedźwiadki i Przełęcz Szwajcarską do Muzeum Górnictwa i Sportów Motorowych przy ul. Ayrtona Senny. Podziwialiśmy tam bogatą kolekcję pamiątek górniczych, i rajdowych oraz bogatą kolekcję samochodów rajdowych zgromadzonych przez Pana Jerzego Mazura. Piątek jak zwykle upłynął nam pod znakiem wodnego szaleństwa na basenie Aqua-Zdrój.

W poniedziałek 12 sierpnia mimo deszczowej pogody pojeździliśmy chwilę na rowerach w ramach treningu przed egzaminem na kartę rowerową. Na hali przy ul. Olimpijskiej odwiedził nas Funkcjonariusz Policji z boguszowskiego komisariatu. Policjant przypomniał nam zasady bezpiecznego poruszania się (rowerem i nie tylko) po drogach, oraz przestrzegł przed innymi zagrożeniami jakie mogą nas spotkać nie tylko podczas wakacji. 13 sierpnia z rana pogoda straszyła deszczem, ale my się nie baliśmy, i z samego rana wyruszyliśmy raźno w kierunku Dzikowca. Zanim dotarliśmy pod Dzikowiec wyszło piękne słońce. Na górę wjechaliśmy koleją linową, z wieży podziwialiśmy malownicze widoki, po powrocie na dolną część ośrodka usmażyliśmy nad ogniskiem kiełbaski i w dobrych humorach wróciliśmy do domów. 14 sierpnia pozostaliśmy w wycieczkowo-ogniskowym klimacie. Dzisiejsze wędrówki rozpoczęliśmy od szybkiej wizyty w CKK Witold, skąd ruszyliśmy w kierunku Trójgarbu. Na szczycie weszliśmy na wieżę widokową – po Dzikowcu i Witoldzie to już trzecia w tym tygodniu 🙂 – i usmażyliśmy kiełbaski. ze szczytu zeszliśmy do dawnej Bacówki pod Trójgarbem, skąd do Boguszowa-Gorc dotarliśmy busem.

19 sierpnia kolejne przygotowania do egzaminu. Dziś przypominaliśmy sobie zasady udzielania pierwszej pomocy w towarzystwie Strażaka z OSP Gorce. Pojeździliśmy trochę na rowerach, ale głównym tematem dzisiejszych zajęć były przygotowania do części teoretycznej egzaminu na kartę rowerową. We wtorek 20 sierpnia mieliśmy na hali eko warsztaty. Odwiedził nas Pan Jacek z Fundacji na rzecz odzysku opakowań aluminiowych „Recal”. Dowiedzieliśmy się od niego jak dbać o nasze środowisko. W drugiej części zajęć ozdobiliśmy własnoręcznie doniczki i posadziliśmy kaktusy. Na koniec zjedliśmy wszyscy po kiełbasce z ogniska. Kolejna środa, kolejna wycieczka i po raz kolejny pogoda straszyła deszczem, ale ponieważ nasz plan obejmował wizytę w sztolniach w Osówce, deszczu się nie baliśmy 🙂 W podziemiach oprócz zwiedzania wzięliśmy udział w grze terenowej, dzięki czemu dwie godziny minęły nam bardzo szybko. Gdy wydostaliśmy się spod ziemi okazało się, że deszczowe chmury ustąpiły już miejsca słońcu, więc zrobiliśmy sobie krótki spacer do pobliskiej Głuszycy, skąd autokarem wróciliśmy do domów. Trzeci tydzień naszych wakacji tradycyjnie zakończyliśmy basenem.

W poniedziałek 26 sierpnia odbył się egzamin na kartę rowerową, który udało się zdać prawie wszystkim naszym kursantom (drugie podejście do części teoretycznej w czwartek). Po egzaminie zdążyliśmy jeszcze zrobić szybką wycieczkę wkoło Gorc. 27 sierpnia nadeszła pora na długo wyczekiwaną wycieczkę do Jump Planet i Papugarni w Wałbrzychu. Na trampolinach i w piankowych basenach godzina minęła w okamgnieniu. Po krótkim spacerze i przywitaniu po drodze z drugą grupą dotarliśmy do Papugarni na Piaskowej Górze. Papużki dziś na pewno nie będą latać głodne. Ostatnia z naszych tegorocznych wycieczek cieszyła się nadzwyczajną frekwencją. 28 sierpnia w Dinoparku w Szklarskiej Porębie bawiło się 82 dzieci z naszego miasta. Podziwialiśmy ogromne dinozaury zamieszkujące pobliski las, bawiliśmy się w parku linowym, płukaliśmy złoto, jeździliśmy kolejką Flintstone’ów, bawiliśmy się w archeologów, odwiedziliśmy kino 6D i robiliśmy jeszcze wiele innych ciekawych rzeczy. 🙂 Dodatkową atrakcją była podróż w obie strony pociągiem – dla niektórych z naszych uczestników pierwsza taka przejażdżka w życiu 🙂 30 sierpnia, gdy zajechaliśmy na basen okazało się, że wystąpiła awaria, ale udało nam się zamienić basen na wizytę w Starej Kopalni, więc dzień nie był stracony. 🙂

Więcej zdjęć znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/pg/osirbg/photos/?tab=album&album_id=1418756754956194

Do pobrania:

ZGODA wycieczka i turnieje (PDF)

RODO OSIR Impreza (PDF)

Wakacje 2019 – inf. o zapisach (PDF)